Mattias

Vercauteren

SEO, Social, Online Marketing - owner at Websteak Marketing

Games marketing

Posted on 18 Aug 2013 Comments Off

Games marketingTijdens mijn periode bij Playlogic, kreeg ik de kans om zowel voor games met een groot marketingbudget te werken, alsook voor de kleinere titels, waar ik dan ook de eindverantwoordelijkheid droeg inzake marketing voor deze titels.

Bij het marketen van een game, moet je allereerst een goede postionering uitdenken voor je game. Wat is je game, wat doet het, wat zijn de unieke punten waar het zich van de rest kan onderscheiden, voor wie is deze game gemaakt, … ? Die positionering vertaal je dan naar een groter geheel, een marketingplan. In dit marketingplan specifieer je de meest relevante doelgroepen, wat de visie is achter de game, welke assets (screens, trailers, tutorials, press info) je nodig zal hebben in de pre-launch, launch en post-launch periode van het marketing plan en nog zoveel meer. Persrelatie’s moet je onderhouden en regelmatig je game laten zien en laten spelen op events helpt altijd. Laat de gamers zelf hun oordeel vellen over de game en ga daarmee aan de slag. Vinden ze je game leuk, dan zullen ze dit niet voor zich houden, maar verkondigen ze dit aan hun vrienden, op fora of op hun eigen blog. Volg die reacties op en gebruik dit in je voordeel. Pak de mindere punten aan en zet de positieve punten extra in de verf. Er zijn zoveel zaken die je in het oog moet houden inzake games marketing.

En daar help ik graag bij! Ik heb geen favoriet genre, ik speel graag alle soorten games en wil graag mijn marketing kennis gebruiken in het helpen van gamedevelopers of andere gamebedrijven in Belgiƫ. Aarzel zeker niet om eens contact op te nemen!

Neem contact op